Home

STOP POŻAROM TRAW

Ostrzeżenia meteorologiczne

PLAN DZIAŁAŃ PRIORYTETOWYCH
KPP w Myślenicach informuje, że dla Gminy Tokarnia został opracowany plan działań priorytetowych obejmujący następujące zagadnienie:
  • Niestosowanie się do przepisów prawa przez osoby spożywające alkohol w miejscach do tego niewyznaczonych w miejscowości Krzczonów oraz kierowanie osób uzależnionych od spożywania alkoholu/ narkotyków do GKRPA w Tokarni.
  • Niestosowanie się do przepisów Art. 43' Ustawy o Wychowaniu w Trzeźwości i Przeciwdziałaniu Alkoholizmowi  oraz innych przepisów porządkowych w rejonie Kościoła, w szczególności w rejonie pobliskich placówek handlowych oraz przystanku autobusowego w miejscowości Skomielna Czarna

PORTAL IRZplus

Portal przeznaczony jest dla posiadaczy zwierząt gospodarskich oznakowanych z gatunku bydło, owce, kozy oraz świnie w celu nowoczesnego, szybkiego i wygodnego dokonywania zgłoszeń przez Internet dotyczących zdarzeń zwierzęcych.

Opis szlaku zielonego

Skomielna Czarna - Stołowa Góra (841 m) - Groń (810 m) -Osielec
czas przejścia: 2.50h, w kierunku przeciwnym 3.00h.

Z przystanku PKS w Skomielnej Czarnej udajemy się przez most na potoku Bogdanówka drogą w kierunku wsi Wieprzec. Za mostem skręcamy w lewo  i przechodzimy przez mostek na Skomielczance, ku zabudowaniom roli Sajborowej. Nad osiedlem droga przechodzi w holweg, jednostajnie wznosząc się na pd. na stok Przykrej Góry. W połowie podejścia niewielki zagajnik — po obu stronach drogi widoczne wyraźne zarysy poniemieckich okopów. Wkrótce wychodzimy na grzbiet Przykrej Góry i nim łagodnie, a po wejściu do lasu nieco stromiej trawersem (uwaga na rozwidleniach dróg!) wznosimy się na grzbiet Łysej Góry, w pobliże spiętrzenia wierzchołka Stołowej Góry, gdzie skręcamy w prawo na wiodącą tym grzbietem drogę.
W kilkanaście minut dość stromo, a później łagodniej podchodzimy iglastym lasem na rozległe spłaszczenie szczytowe Stołowej Góry (zarastająca polanka). Po krótkim płaskim odcinku obniżamy się na siodło między Stołową Górą a Groniem. Przy wyjściu z lasu na połacie pól na siodle rozległa panorama, obejmująca Gorce, Tatry, Pasmo Podhalańskie i Babiogórskie, a na pn. — masyw Koskowej Góry. Dochodzimy do siodła (776 m), na którego pd.-zach. skłonie opuszczone domostwa osiedla Gron (Gronie Łętowskie).Grzbietową drogą przechodzimy nad osiedlem i kaplicą, podchodząc w stronę lasu na szczycie Gronia. Po krótkim podejściu na zach. i przejściu przez zagajnik wychodzimy na malowniczą polanę (tzw. polana Gronie) z węzłem szlaków turystycznych. Kontynuujemy marsz w kierunku zachodnim. Droga schodzi na grzbiet Trylawskiej Góry, gdzie na rozwidleniu skręca łukiem w lewo, na pd.-zach. Po krótkim zejściu osiągamy wyrównanie terenu i schodząc ładnym bukowym lasem, obchodzimy od lewej niewielki garb, za którym odcinek dość stromego zejścia wzdłuż grzbietu. Po chwili stromizna zanika, znajdujemy się na kolejnym, niższym poziomie grzbietu Stołowej Góry, tzw. Słonej Grapie. Droga przechodzi w podgrzbietowy trawers i obniża się, stopniowo skręcając na pd. Przechodzimy obok ciekawej kapliczki Chrystusa Ukrzyżowanego, ustawionej przez myśliwych i docieramy do
skraju pól (Polany) nad doliną Skawy. Rozciąga się stąd efektowny widok na bliską grupę Babiej Góry (Pasmo Polic).
Wchodzimy w iglasty las (Chojniak) i krótko schodzimy nim do pasa pól nad osiedlami Osielca. Szlak obniża się na pd. cienistym holwegiem, dochodząc do pierwszych domów tej miejscowości (os. Książkówka). Wśród zabudowań dochodzimy do drogi asfaltowej biegnącej prawym orograficznie brzegiem Skawy. Tu skręcamy w lewo (idąc w prawo, dojdziemy do drogi Osielec-Łętownia, w pobliżu centrum wsi), aby za następnym osiedlem skręcić w lewo, na most na Skawie. Po przekroczeniu rzeki asfaltową drogą dochodzimy do szosy Wadowice-Nowy Sącz naprzeciw stacji PKP w Osielcu.

Opracowano na podstawie Przewodnika "Beskid Myślenicki" D.Dyląg, P.Sadowski

Prawa autorskie © Gmina Tokarnia Wszystkie prawa zastrzeżone.

Opublikowane: 2005-11-28 (5659 Ilość odsłon)

[ Wróć ]
Website engine code is copyright by PHP-Nuke.
Prawa autorskie: Gmina Tokarnia.
Webmaster: Dariusz Dragosz
Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej.